תחום המחקר העיקרי בו אני עוסק היום הוא הבדלים בינאישיים בתגובות רגשיות. המחקר נעשה באמצעות מדידת תגובה חשמלית במוח לגרוי ספיציפי (ERP). המחקרים מתקיימים במעבדה הפסיכוביולוגית במכללה האקדמית עמק יזרעאל.
תחום מחקר נוסף בו אני עוסק הוא הבדלים בינאישיים בדרכי התמודדות והתקשרות. המחקרים בתחום זה מטרתם למפות את מאפיני האישיות הקשורים בהתקשרות ובדרכי התמודדות.
ולבסוף, בהקשר לתחום התמחותי בפסיכותרפיה ופסיכודיאגנוסטיקה אני עוסק בפיתוח מבחנים פסיכולוגים ונוירופסיכולוגיים ממוחשבים. בשנים האחרונות גברה המודעות לאבחון של הפרעת קשב בשלב מוקדם של ההתפתחות (בשנים הראשונות של ביה"ס). לאור הדגש שמושם על נושא זה, בשיתוף עם חוקרים בכירים בתחום, הייתי שותף בפיתוח בדיקה ממוחשבת להערכה ראשונית של הפרעת קשב והיפראקטיביות (www.bdikatkeshev.co.il) בדיקה זו אף תורגמה לאנגלית www.checkadhd.com . תחום נוסף בו הייתי שותף בפיתוח אבחון מתקדם הוא בהערכת מוכנות לכיתה א'. הערכת המוכנות לכיתה א' לוקה בהיעדר כלי אחיד, מדעי, תקף ומהימן היכול לתרום בקבלת החלטה מהחשובות בחיי ילד, האם להשאירו שנה נוספת בגן או להעלותו לכיתה א'. גם במקרה זה, בשיתוף עם צוות חוקרים בכירים פותח כלי מדעי ממוחשב (www.aleftest.co.il) התורם לאנשי מקצוע בהערכת מוכנות לכיתה א.
תחום מחקר נוסף בו אני עוסק הוא הבדלים בינאישיים בדרכי התמודדות והתקשרות. המחקרים בתחום זה מטרתם למפות את מאפיני האישיות הקשורים בהתקשרות ובדרכי התמודדות.
ולבסוף, בהקשר לתחום התמחותי בפסיכותרפיה ופסיכודיאגנוסטיקה אני עוסק בפיתוח מבחנים פסיכולוגים ונוירופסיכולוגיים ממוחשבים. בשנים האחרונות גברה המודעות לאבחון של הפרעת קשב בשלב מוקדם של ההתפתחות (בשנים הראשונות של ביה"ס). לאור הדגש שמושם על נושא זה, בשיתוף עם חוקרים בכירים בתחום, הייתי שותף בפיתוח בדיקה ממוחשבת להערכה ראשונית של הפרעת קשב והיפראקטיביות (www.bdikatkeshev.co.il) בדיקה זו אף תורגמה לאנגלית www.checkadhd.com . תחום נוסף בו הייתי שותף בפיתוח אבחון מתקדם הוא בהערכת מוכנות לכיתה א'. הערכת המוכנות לכיתה א' לוקה בהיעדר כלי אחיד, מדעי, תקף ומהימן היכול לתרום בקבלת החלטה מהחשובות בחיי ילד, האם להשאירו שנה נוספת בגן או להעלותו לכיתה א'. גם במקרה זה, בשיתוף עם צוות חוקרים בכירים פותח כלי מדעי ממוחשב (www.aleftest.co.il) התורם לאנשי מקצוע בהערכת מוכנות לכיתה א.