ד"ר ירון אריאל הוא מרצה בכיר בחוג לתקשורת, המכללה האקדמית עמק יזרעאל.
תואר שלישי [Ph.D] מאוניברסיטת חיפה (2009), תואר שני [M.A] בתקשורת ותואר ראשון [B.A] בתקשורת ומדע המדינה.
תחומי המחקר שלו עוסקים, בין היתר, בדפוסי שימוש במדיה; תקשורת פוליטית; הפרעות מקוונות; אינטראקטיביות.
ירון מלמד בחוג לתקשורת במכללה האקדמית עמק יזרעאל (משנת 2003), לשעבר ראש החוג לתקשורת (2019-2023). לימד במקביל בעבר גם בפקולטה לניהול באוניברסיטת חיפה בתואר השני בחוג לניהול מידע וידע ובתוכניות ה-MBA - מנהל עסקים (2011-2019); באוניברסיטת רייכמן בבית ספר סמי עופר לתקשורת ובתואר השני בבית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה בהתמחות בשיווק פוליטי (2008-2016); היה מעורב במספר פרויקטים במרכז לחקר האינטרנט באוניברסיטת חיפה (2003-2010): 'ירושלים אלחוטית', 'קושיה', 'משחקי מנהלים').
מחקריו הוצגו בכנסים מקומיים (האגודה הישראלית לתקשורת, האגודה הסוציולוגית הישראלית, האגודה הישראלית למדע המדינה, האיגוד הישראלי למערכות מידע, כנס צ'ייס לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה, כנס מיט"ל) ובכנסים בינלאומיים (ICA, IAMCR, AoIR, GOR, Wikimania, SMSociety, BledCom). מחקריו פורסמו במספר ספרים ( Permanently Online, Permanently Connected ;Oxford Handbook of Internet Psychology; Cyberculture and New Media ו-Psychological Aspects of Cyberspace); ובכתבי עת מדעיים (Broadcasting & Electronic Media; Telematic & Informatics; Information and Management; Public Relations Review; Communication & Sport; International Journal of Communication; Media, War & Conflict)
הדוקטורט (נכתב באנגלית): "Interactivity, Cognition, and Value of Information: Interactive Information Exchanges in Online-mediated Environments," הונחה על ידי פרופ' שיזף רפאלי.
תחומי ההוראה עוסקים, בין היתר, בנושאים הבאים: מתודולוגיה ("שיטות מחקר כמותיות", "סטטיסטיקה ויישומי spss" ו"מתודולוגיות כמותיות ואיכותניות בתקשורת"); תקשורת ומדיה חדשים ("תרבות דיגיטלית", "ניתוח רשתות ומדיה חברתיים"; "תקשורת מתווכת מחשב"); ניהול המידע ("מידע וידע בעידן הדיגיטלי", "מערכות מידע ניהוליות"); אינטרנט וחברה ("פוליטיקה בעידן האינטרנט", "שיווק פוליטי ברשתות", "סוציולוגיה של רשת האינטרנט"); דפוסי ייצור וצריכה של תכני תקשורת ("ז'אנרים בשידור", "דפוסי שימוש במדיה") סמינריונים בנושא בינה מלאכותית ומציאות מדומה.
* מנחה סטודנטים לתארים מתקדמים ופרוייקט ב.א מצטיינים
תואר שלישי [Ph.D] מאוניברסיטת חיפה (2009), תואר שני [M.A] בתקשורת ותואר ראשון [B.A] בתקשורת ומדע המדינה.
תחומי המחקר שלו עוסקים, בין היתר, בדפוסי שימוש במדיה; תקשורת פוליטית; הפרעות מקוונות; אינטראקטיביות.
ירון מלמד בחוג לתקשורת במכללה האקדמית עמק יזרעאל (משנת 2003), לשעבר ראש החוג לתקשורת (2019-2023). לימד במקביל בעבר גם בפקולטה לניהול באוניברסיטת חיפה בתואר השני בחוג לניהול מידע וידע ובתוכניות ה-MBA - מנהל עסקים (2011-2019); באוניברסיטת רייכמן בבית ספר סמי עופר לתקשורת ובתואר השני בבית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה בהתמחות בשיווק פוליטי (2008-2016); היה מעורב במספר פרויקטים במרכז לחקר האינטרנט באוניברסיטת חיפה (2003-2010): 'ירושלים אלחוטית', 'קושיה', 'משחקי מנהלים').
מחקריו הוצגו בכנסים מקומיים (האגודה הישראלית לתקשורת, האגודה הסוציולוגית הישראלית, האגודה הישראלית למדע המדינה, האיגוד הישראלי למערכות מידע, כנס צ'ייס לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה, כנס מיט"ל) ובכנסים בינלאומיים (ICA, IAMCR, AoIR, GOR, Wikimania, SMSociety, BledCom). מחקריו פורסמו במספר ספרים ( Permanently Online, Permanently Connected ;Oxford Handbook of Internet Psychology; Cyberculture and New Media ו-Psychological Aspects of Cyberspace); ובכתבי עת מדעיים (Broadcasting & Electronic Media; Telematic & Informatics; Information and Management; Public Relations Review; Communication & Sport; International Journal of Communication; Media, War & Conflict)
הדוקטורט (נכתב באנגלית): "Interactivity, Cognition, and Value of Information: Interactive Information Exchanges in Online-mediated Environments," הונחה על ידי פרופ' שיזף רפאלי.
תחומי ההוראה עוסקים, בין היתר, בנושאים הבאים: מתודולוגיה ("שיטות מחקר כמותיות", "סטטיסטיקה ויישומי spss" ו"מתודולוגיות כמותיות ואיכותניות בתקשורת"); תקשורת ומדיה חדשים ("תרבות דיגיטלית", "ניתוח רשתות ומדיה חברתיים"; "תקשורת מתווכת מחשב"); ניהול המידע ("מידע וידע בעידן הדיגיטלי", "מערכות מידע ניהוליות"); אינטרנט וחברה ("פוליטיקה בעידן האינטרנט", "שיווק פוליטי ברשתות", "סוציולוגיה של רשת האינטרנט"); דפוסי ייצור וצריכה של תכני תקשורת ("ז'אנרים בשידור", "דפוסי שימוש במדיה") סמינריונים בנושא בינה מלאכותית ומציאות מדומה.
* מנחה סטודנטים לתארים מתקדמים ופרוייקט ב.א מצטיינים