קישור לקובץ (opens in a new tab)
פרסומים אקדמיים (עבודות גמר ו/או
M.A.,
Ph.D, ו/או
EE.D)
רז, א. (1997). תמות של יחסים בין אישיים בקרב בני הדור השני לשואה. עבודת תיזה, חיפה, ישראל, חורף 1997 (74 עמ', עברית). בהנחיית ד"ר הדס ויסמן ופרופסור עמנואל ברמן.
רז, א. (2003). מאפיינים אישיותיים, תימות מרכזיות של יחסים, ויכולות בין אישיות בקרב המתקשים ביצירת קשר זוגי מתמשך. חיבור לשם קבלת התואר "דוקטור לפילוסופיה", חיפה, ישראל, ינואר, 2003 (178 עמ', עברית). בהנחיית ד"ר הדס ויסמן ופרופ' רות שרבני.
מאמרים בעיתונים עם שיפוט
רז, א. (2024). שילוב הדרך הבודהיסטית בפסיכותרפיה. עמ' 425-446 בתוך הספר "גוף נפש רוח בטיפול" בעריכת ד"ר רונית שליו, ד"ר שמית קדוש וד"ר אלון רז. הוצאת פרדס, חיפה.
רז, א (2023) סיפור דיגיטלי ככלי בחינוך ובטיפול . עמ' 158-174 בתוך הספר "דרך מילים: קריאה וכתיבה כמרחב טיפולי בעריכת ד"ר אורלי וקנין. הוצאת כרמל.
רז, א. (2019). "מעבר לנכון ולא נכון ישנו שדה, אפגוש בך שם" – ניסיון לאפיין נקודות ציון מרכזיות במפת המפגש בין פסיכותרפיה ורוחניות. פסיכואקטואליה, 75, 48-52.
צוקר, ל., רז, א., ויניב, ד. (2019). מלאכת הכרת הטוב: השפעות לימוד חשיבה הכרתית ('ימימה') והדגמת חיבור לעבודה באמצעות אמנויות. טיפול באמנויות, 9, (2), עמ' 901-915.
סלע, ט., רז, א., ואמיר ד. (2019). הגיבור הזה הוא אני? ייצוגים של תקווה בסיפוריהם של ילדים בסיכון שהוצאו מבתיהם למרכז חירום. טיפול באמנויות, 9 (2), עמ' 965-982.
Shapira, G., Lev-Weizel, R, Raz, A. (2014). Mothers’ Perceptions of their Relationship with their Children Following Dyadic Art Therapy. The International Journal of Social Science and Humanities invention, 1 (5), 369-397.
רז, א' ובארי, א' (2012). "שיעופו כבר מהקן" – פנטזיית הנטישה ההורית ואופן ביטויה באגדות ילדים. עולם קטן - כתב-עת לחקר ספרות ילדים ונוער.
רז, א. (2011). To bebop or not to bebop זו השאלה – תובנות קיומיות וטיפוליות בעקבות הסרט "דקה לחצות". מעגלי נפש, 6, 8-12.
רז, א', ארד, א' ושיש, נ' (2011). "עקדת שרה" וסיפורה של האם הישראלית – קולה הנעדר של האם בעקדת יצחק וקולה הנאלם של אם לבן בישראל. פסיכו אקטואליה, יולי, 12-19.
רז, א. (2011). ביוגרפיה כתיבה ספרותית וכתיבה תרפיה – המקרה של הסופר וויליאם סרויאן. טיפול באומנויות: יצירתיות במעשה הטיפולי, 1, 1-11.
רז, א. (2010). "המחזה רב העוצמה נמשך אבל אתה, את, יכולים לתרום פיסקה". מחשבות על חינוך, רבדי הנפש, ואקזיסטנציאליזם, בעקבות הסרט "ללכת שבי אחריו". מעגלי נפש, 2, 8-11.
רז, א' (2010). הטאו של לאה גולדברג. מעגלי נפש, 4, 2-8.
רז, א. (2006) אם הייתי צריך לבחור זיכרון אחד מחיי אותו אשא עימי אל הנצח - איזה
זיכרון היה זה, ולמה ? דיאלוג בין הגישה הנרטיבית בפסיכולוגיה ומסורת הזן לסרט
"החיים שאחרי". "נפש", 23-24, 21-26.
Wiseman, H., Raz, A., Sharabany, R. (2007). Depressive personality styles and interpersonal problems in young adults with difficulties in establishing long-term romantic relationships. Israel Journal of Psychiatry, 44(4), 280-291.
רז, א., ויסמן, ה., וברבר, ז'. (2002). שיטת ה CCRT ככלי להבנת תמות מרכזיות ביחסים
בין אישיים בקרב בני הדור השני לשואה. שיחות: כתב-עת ישראלי לפסיכותרפיה, כרך ט"ז, חוב' 3, 257-267.
Wiseman, H., Barber, J.P., Raz, A., Yam, I., Foltz, C. & Livne-Snir, S. (2002).
Parental Communication of Holocaust Experiences and Interpersonal Patterns
in Offspring of Holocaust Survivors. International Journal of Behavioral
Development, 26(4), 371-381.
רז, א. (2019). "מעבר לנכון ולא נכון ישנו שדה, אפגוש בך שם" – ניסיון לאפיין נקודות ציון מרכזיות במפת המפגש בין פסיכותרפיה ורוחניות. פסיכואקטואליה, 75, 48-52.
צוקר, ל., רז, א., ויניב, ד. (2019). מלאכת הכרת הטוב: השפעות לימוד חשיבה הכרתית ('ימימה') והדגמת חיבור לעבודה באמצעות אמנויות (בשיפוט).
סלע, ט., רז, א., ואמיר ד. (2019). הגיבור הזה הוא אני? ייצוגים של תקווה בסיפוריהם של ילדים בסיכון שהוצאו מבתיהם למרכז חירום. (בשיפוט)
Shapira, G., Lev-Weizel, R, Raz, A. (2014). Mothers’ Perceptions of their Relationship with their Children Following Dyadic Art Therapy. The International Journal of Social Science and Humanities invention, 1 (5), 369-397.
רז, א' ובארי, א' (2012). "שיעופו כבר מהקן" – פנטזיית הנטישה ההורית ואופן ביטויה באגדות ילדים. עולם קטן - כתב-עת לחקר ספרות ילדים ונוער.
רז, א. (2011). To bebop or not to bebop זו השאלה – תובנות קיומיות וטיפוליות בעקבות הסרט "דקה לחצות". מעגלי נפש, 6, 8-12.
רז, א', ארד, א' ושיש, נ' (2011). "עקדת שרה" וסיפורה של האם הישראלית – קולה הנעדר של האם בעקדת יצחק וקולה הנאלם של אם לבן בישראל. פסיכו אקטואליה, יולי, 12-19.
רז, א. (2011). ביוגרפיה כתיבה ספרותית וכתיבה תרפיה – המקרה של הסופר וויליאם סרויאן. טיפול באומנויות: יצירתיות במעשה הטיפולי, 1, 1-11.
רז, א. (2010). "המחזה רב העוצמה נמשך אבל אתה, את, יכולים לתרום פיסקה". מחשבות על חינוך, רבדי הנפש, ואקזיסטנציאליזם, בעקבות הסרט "ללכת שבי אחריו". מעגלי נפש, 2, 8-11.
פרסומים נבחרים
רז, א. (1997). תמות של יחסים בין אישיים בקרב בני הדור השני לשואה. עבודת תיזה, חיפה, ישראל, חורף 1997 (74 עמ', עברית). בהנחיית ד"ר הדס ויסמן ופרופסור עמנואל ברמן.
רז, א. (2003). מאפיינים אישיותיים, תימות מרכזיות של יחסים, ויכולות בין אישיות בקרב המתקשים ביצירת קשר זוגי מתמשך. חיבור לשם קבלת התואר "דוקטור לפילוסופיה", חיפה, ישראל, ינואר, 2003 (178 עמ', עברית). בהנחיית ד"ר הדס ויסמן ופרופ' רות שרבני.
רז, א. (2024). שילוב הדרך הבודהיסטית בפסיכותרפיה. עמ' 425-446 בתוך הספר "גוף נפש רוח בטיפול" בעריכת ד"ר רונית שליו, ד"ר שמית קדוש וד"ר אלון רז. הוצאת פרדס, חיפה.
רז, א (2023) סיפור דיגיטלי ככלי בחינוך ובטיפול . עמ' 158-174 בתוך הספר "דרך מילים: קריאה וכתיבה כמרחב טיפולי בעריכת ד"ר אורלי וקנין. הוצאת כרמל.
רז, א. (2019). "מעבר לנכון ולא נכון ישנו שדה, אפגוש בך שם" – ניסיון לאפיין נקודות ציון מרכזיות במפת המפגש בין פסיכותרפיה ורוחניות. פסיכואקטואליה, 75, 48-52.
צוקר, ל., רז, א., ויניב, ד. (2019). מלאכת הכרת הטוב: השפעות לימוד חשיבה הכרתית ('ימימה') והדגמת חיבור לעבודה באמצעות אמנויות. טיפול באמנויות, 9, (2), עמ' 901-915.
סלע, ט., רז, א., ואמיר ד. (2019). הגיבור הזה הוא אני? ייצוגים של תקווה בסיפוריהם של ילדים בסיכון שהוצאו מבתיהם למרכז חירום. טיפול באמנויות, 9 (2), עמ' 965-982.
Shapira, G., Lev-Weizel, R, Raz, A. (2014). Mothers’ Perceptions of their Relationship with their Children Following Dyadic Art Therapy. The International Journal of Social Science and Humanities invention, 1 (5), 369-397.
רז, א' ובארי, א' (2012). "שיעופו כבר מהקן" – פנטזיית הנטישה ההורית ואופן ביטויה באגדות ילדים. עולם קטן - כתב-עת לחקר ספרות ילדים ונוער.
רז, א. (2011). To bebop or not to bebop זו השאלה – תובנות קיומיות וטיפוליות בעקבות הסרט "דקה לחצות". מעגלי נפש, 6, 8-12.
רז, א', ארד, א' ושיש, נ' (2011). "עקדת שרה" וסיפורה של האם הישראלית – קולה הנעדר של האם בעקדת יצחק וקולה הנאלם של אם לבן בישראל. פסיכו אקטואליה, יולי, 12-19.
רז, א. (2011). ביוגרפיה כתיבה ספרותית וכתיבה תרפיה – המקרה של הסופר וויליאם סרויאן. טיפול באומנויות: יצירתיות במעשה הטיפולי, 1, 1-11.
רז, א. (2010). "המחזה רב העוצמה נמשך אבל אתה, את, יכולים לתרום פיסקה". מחשבות על חינוך, רבדי הנפש, ואקזיסטנציאליזם, בעקבות הסרט "ללכת שבי אחריו". מעגלי נפש, 2, 8-11.
רז, א' (2010). הטאו של לאה גולדברג. מעגלי נפש, 4, 2-8.
רז, א. (2006) אם הייתי צריך לבחור זיכרון אחד מחיי אותו אשא עימי אל הנצח - איזה
זיכרון היה זה, ולמה ? דיאלוג בין הגישה הנרטיבית בפסיכולוגיה ומסורת הזן לסרט
"החיים שאחרי". "נפש", 23-24, 21-26.
Wiseman, H., Raz, A., Sharabany, R. (2007). Depressive personality styles and interpersonal problems in young adults with difficulties in establishing long-term romantic relationships. Israel Journal of Psychiatry, 44(4), 280-291.
רז, א., ויסמן, ה., וברבר, ז'. (2002). שיטת ה CCRT ככלי להבנת תמות מרכזיות ביחסים
בין אישיים בקרב בני הדור השני לשואה. שיחות: כתב-עת ישראלי לפסיכותרפיה, כרך ט"ז, חוב' 3, 257-267.
Wiseman, H., Barber, J.P., Raz, A., Yam, I., Foltz, C. & Livne-Snir, S. (2002).
Parental Communication of Holocaust Experiences and Interpersonal Patterns
in Offspring of Holocaust Survivors. International Journal of Behavioral
Development, 26(4), 371-381.
רז, א. (2019). "מעבר לנכון ולא נכון ישנו שדה, אפגוש בך שם" – ניסיון לאפיין נקודות ציון מרכזיות במפת המפגש בין פסיכותרפיה ורוחניות. פסיכואקטואליה, 75, 48-52.
צוקר, ל., רז, א., ויניב, ד. (2019). מלאכת הכרת הטוב: השפעות לימוד חשיבה הכרתית ('ימימה') והדגמת חיבור לעבודה באמצעות אמנויות (בשיפוט).
סלע, ט., רז, א., ואמיר ד. (2019). הגיבור הזה הוא אני? ייצוגים של תקווה בסיפוריהם של ילדים בסיכון שהוצאו מבתיהם למרכז חירום. (בשיפוט)
Shapira, G., Lev-Weizel, R, Raz, A. (2014). Mothers’ Perceptions of their Relationship with their Children Following Dyadic Art Therapy. The International Journal of Social Science and Humanities invention, 1 (5), 369-397.
רז, א' ובארי, א' (2012). "שיעופו כבר מהקן" – פנטזיית הנטישה ההורית ואופן ביטויה באגדות ילדים. עולם קטן - כתב-עת לחקר ספרות ילדים ונוער.
רז, א. (2011). To bebop or not to bebop זו השאלה – תובנות קיומיות וטיפוליות בעקבות הסרט "דקה לחצות". מעגלי נפש, 6, 8-12.
רז, א', ארד, א' ושיש, נ' (2011). "עקדת שרה" וסיפורה של האם הישראלית – קולה הנעדר של האם בעקדת יצחק וקולה הנאלם של אם לבן בישראל. פסיכו אקטואליה, יולי, 12-19.
רז, א. (2011). ביוגרפיה כתיבה ספרותית וכתיבה תרפיה – המקרה של הסופר וויליאם סרויאן. טיפול באומנויות: יצירתיות במעשה הטיפולי, 1, 1-11.
רז, א. (2010). "המחזה רב העוצמה נמשך אבל אתה, את, יכולים לתרום פיסקה". מחשבות על חינוך, רבדי הנפש, ואקזיסטנציאליזם, בעקבות הסרט "ללכת שבי אחריו". מעגלי נפש, 2, 8-11.
פרסומים נבחרים